Verpakkingsoplossingen

Werken met ons, is alsof u een eigen verpakkingsmanager tot uw beschikking krijgt. Daar went u snel aan. Hij slaat samen met verschillende disciplines en mensen, de handen ineen voor besparingen in uw organisatie, in combinatie met alternatieve duurzame verpakkingsoplossingen.

We besparen niet alleen voor u. Onze verpakkingsoplossingen maken ook uw collega’s blij. Omdat onze verpakkingsmanagers deze slim integreren in de logistiek, marketing en operations van uw organisatie. Dat biedt kansen om ook collega’s van andere afdelingen te laten profiteren van besparingen. Die krijgt u van ons.

Onze verpakkingsmanagers maken ze inzichtelijk en laten zien hoe u kosten kunt besparen door efficiënter te werken. In deze drie stappen bedienen we u met een totaaloplossing op maat:

1. Embracerecycling, verpakking, Verpakkingsoplossingen

Openheid van zaken is de basis. Vanaf dag één na onze kennismaking, werken wij daarom aan uw vertrouwen. Door open, eerlijk en direct te vertellen hoe u met ons kunt profiteren. We maken hiervoor graag uitvoerig kennis met uw business, en leggen de vinger op uw exacte behoefte. We gaan als een partner naast uw inkopers en logistiek managers op de stoel zitten. Geeft u ons het vertrouwen en kiest u voor die openheid? Dan belonen we u met een flinke dosis meerwaarde, die wij voor u creëren. En kunnen we u flinke besparingen laten zien, die u misschien over het hoofd ziet.

2. Develop

Met uw behoefte in kaart, ontwikkelen onze verpakkingsmanagers een sterk totaalconcept. Een voorstel dat verbindingen maakt op de juiste plekken in uw organisatie. Zo doordacht, dat u niet meer anders wilt. Daarom durven we u met een gerust hart los te laten. Vrij, om ook andere leveranciers te vragen naar hun aanbod.
We vertrouwen er op dat u onze onze rol als ketenregisseur, onze expertise in groen ondernemen en composteerbare verpakkingen niet uitvlakt, als u over de schutting kijkt. We zijn niet bang om vergeleken te worden. Het maakt uw keuze voor ons des te meer een bewuster.

3. Deliver

Waar u voor kiest, is een totaalconcept voor uw verpakkingsbehoefte. Zo efficiënt als mogelijk: met just-in-time levering, voorraad uitlevering per filiaal en voorraad opslag. Daarnaast ontwikkelen we samen met u een lange termijn visie op uw verpakkingen. Soms moet u hiervoor uw inkoopvisie en de focus op vaste kosten loslaten. We laten u zien, dat uw eigen openheid allerlei verborgen besparingen blootlegt, verspreid over uw organisatie. Dat is het voordeel van het hebben van uw eigen verpakkingsmanager. Mocht u nu al tevreden zijn, bedenk dan dat we uw totaalconcept regelmatig tegen het licht zullen houden. Als het goedkoper of efficiënter kan, hoort u direct van ons. Eerlijk is eerlijk, dat mag u best van ons verwachten.

Bespaar in eindverpakkingstraject

Onze specialisten laten u graag zien hoe u concreet kosten kunt besparen in het eindverpakkingstraject. Dit doen we door in te zoomen op vijf schakels. We laten zien hoe u efficiënter dozen kunt opzetten, vullen, sluiten, palletiseren en stabiliseren.

Interesse? Schakel ons in om u te assisteren met besparen e-mail enveloppeuw gegevens.

Sinds 1 januari 2017 geldt er een verbod op het aanbieden van gratis plastic tasjes bij de kassa. Uit een flitspeiling van het ministerie van Infrastructuur en Milieu blijkt dat consumenten massaal hun eigen tas meenemen en dat zij zelden of nooit betalen voor een plastic tassen in winkels betalen. Eerder merkte RTL Z al op dat het aantal plastic tasjes bij MKB-ers flink is afgenomen. Daarmee besparen zij niet alleen op de natuur, maar ook op hun factuur.

Van betuttelend naar bewust

De eerste reacties op het verbod liepen uiteen van ‘een goed signaal’ tot ‘betuttelend’. Consumenten lijken nu meer bewust te zijn van de effecten van het gebruik van een plastic tassen en kiezen er voor om hun eigen tas mee te nemen en deze her te gebruiken. De helft van de Nederlanders vindt het verbod op het verstrekken van gratis plastic tasjes zelfs uitstekend. Een positief effect als het gaat om bewustwording van de effecten van het gebruik van plastic tassen op het milieu.

Plastic soep

Ruim 3 miljard plastic tasjes (!) gingen er voor de invoering van het verbod er jaarlijks over de toonbank. De reductie van het gebruik van het plastic tasjes, draagt bij aan het reduceren van de plastic afval.
De plastic tas wordt gezien als een grote vervuiler van onze leefomgeving. Ze komen terecht in de natuur, dieren raken erin verstrikt en in onze oceanen drijven miljoenen van die plastic tassen gemaakt van aardolie. Eén van de ingrediënten van plastic soep. 10 tot 20 jaar duurt het voordat de plastics ‘afgebroken’ zijn, terwijl ze gemiddeld slechts 30 minuten door iemand worden gebruikt. In de EU gebruiken we per persoon gemiddeld 175 plastic tassen per jaar. In Nederland zitten we op 71 plastic tassen. Die tasjesberg zou in 5 jaar tijd met 80% moeten worden teruggedrongen, zegt Europa, met als doel de druk op het milieu te verminderen. Dijksma:”Met minder plastic tasjes verminderen we de plastic afvalberg. Zo worden minder grondstoffen verspild, is er minder plastic troep op straat en gaan we de plastic soep in oceanen tegen.”

Voorzien in behoefte?

Waarin de plastic tas in eerste instantie voorziet, namelijk gemak, zien we steeds vaker stevige shoppers op het straatbeeld. Kortom: de ’10 cent regeling’ van Mansveld heeft een positief effect heeft op het terugdringen van het gebruik van de plastic tas.
De dunne plastic tasjes op de groente en fruit afdeling zijn nog niet verdwenen. De bewindsvrouw benoemd in antwoord op Kamervragen dat ‘dat ondernemers een goed alternatief ivm verpakkingsoplossingen aan hun klanten bieden.’

Verpakkingsoplossingen